idag skulle jag packa

HAR JAG PACKAT NÅTT DÅ? Nej. Mamma har bärt in en resväska till mitt rum iallfall, får gå upp extra tidigt imon och packa ihop allt. Ska åka till landet och stanna där i två veckor, typ.. Ska åka hem några dagar, och sen åka tillbaka till vår lilla stuga igen. Ska bli jätte skönt och åka dit iallfall! Var inte där något förra året, förutom kanske 1-2 dagar. För jag va i Kroatien med Linda, när resten av min familj va där. Men här är bilder ifrån 2011..

Lärde mig att åka vattenskidor, hahah kommer ihåg hur glad man blev när man lyckades stå upp första gången

hade långt hår......

Åkte ring med kusinerna och Bror. 

Badade natt dopp och hade bra dagar med Julia och Johanna..

Umgicks med familje vänner och under två dagar var det så fruktansvärt mycket flygmyror!!! Ser ni alla de små svarta prickarna på taket? DET ÄR FLYGMYROR, hahah så sjukt äckligt. 

får lite ångest när jag kollar på bilderna.. Så mycket har förändrats på dom här två åren, inte bara dom jag umgås med utan min kropp. Jag kommer ihåg att jag tyckte jag va jätte tjock här, mådde jätte dåligt över min kropp. Jag gjorde verkligen det då. Nu när jag jämnför mig med mitt 14 åriga jag och nu, så kan jag inte förstå hur jag kunde vara så ledsen då. Jag var inte alls tjock som jag tyckte då.
Under dom här två åren har jag verkligen gått upp i vikt, jag är alltid den som skojar om att jag bor i mitt kylskåp. Jag har alltid försökt (iallfall igenom bloggen) nå ut till er tjejer att man inte måste tänka på vad man stoppar i sig, men jag blir typ ledsen när jag ser att jag väger så mycket mer idag. Jag förstår väll själv att det blir så om man äter mycket onyttigt osv. Vet inte om jag borde skriva det här egentligen, då jag inte vill vara en som klankar ner på en själv eller få några andra ledsna eftersom det redan finns för mycket kropphets på internett. Men ibland blir det så, kommer kanske ta bort detta imon då jag inte vill vara den tjejen som gnäller över sånt här, men det är ganska skönt och ha ett ställe där man kan skriva av sig på ibland. Jag hoppas verkligen om jag kollar tillbaka om ett år på bilder ifrån sommar 2013 och jämnför med sommaren 2014 att jag inte ska behöva vara ledsen utan glad. Det här är bara en jämnförelse med mig själv, ingen annan. Så jag själv ska må bra och känna mig säker och glad. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en underbar person eller verkar som det i alla fall och jag ser dig som en förebild!!! Du är jättefin och åh känn dig inte ledsen över din kropp! Det är hur världen ser ut idag det är världen som borde va ledsen inte du! Jätte många kramar till dig!!:) :)

2013-07-15 @ 00:34:25
Postat av: Nathalie!

Du är lika perfekt nu som då! Du är underbart vacker, både i ansiktet och din kropp. Såg bilderna från när du och din familj var i grekland här på din blogg t.ex. och det är absolut inget fel på din kropp. Du är perfekt.

2013-07-15 @ 01:04:12
URL: http://NathalieSollid.blogg.se
Postat av: Julia Mattson

Sofia lovar dig alla har komplex osv men du är verkligen hur fin som helst!!

2013-07-15 @ 02:19:41
Postat av: Paulina

Åh Sofia! Känner inte dig men kollar din blogg varje dag. På redigt har jag alltid sätt upp till dig, tänk flera gånger, fan va perfekt hon är.
Du är det!
Du förstår nog inte hur perfekt du är, du verkar ha den perfekta insidan med, så jävla underbar. Du tänker på andra hela tiden. Kram <3

2013-07-15 @ 03:42:51
Postat av: Anonym

Asså du är så galet fin och har så galet fin kropp!!
Hade jag fått välja att leva någon annans liv hade det lätt varit ditt!
Du är fin vad du än gör med dig själv! Din kropp är amazing!
Bästa bloggen o bästa fina Sofia!

2013-07-15 @ 10:20:38
Postat av: Anonym

det som gör just dig så himla fin, är inte bara din kropp utan din härliga personlighet och inställning till allt. du verkar så himla go och skön och snäll!

känner inte dig men enligt mig är du såååå vacker, inifrån och ut!

2013-07-15 @ 10:41:57
Postat av: Jenny

Jätte bra skrivet Sofia. Vet hur det känns typ haha<3

2013-07-15 @ 19:15:49
URL: http://www.byjenny.devote.se
Postat av: :)

Åh Sofia du är verkligen jättefin, hela du - insidan och utsidan! Du är helt grym och älskar din blogg! På ett sätt är du så mycket bättre än alla andra bloggerskor och det kanske är därför jag fastnat för din blogg, för du vågar säga att du gillar mat och skojar om de. Många andra ska äta så jävla nyttigt hela tiden och bara visa den sidan vilket ibland är sjukt störande. Du är inte heller helt pinnsmal men ändå är din kropp så snygg med dina former! Du höjer mitt självförtroende med att man kan va fin fastän man inte är supersmal. Och du behöver inte ha komplex, asså vill verkligen att du ska förstå att du ska va jätte nöjd! Du borde veta hur många som tycker du är skitsnygg! Fast de är förstås ändå svårt att inte va missnöjd för de är ju så världen ser ut.
Iallafall vet inte om du fattade allt för skrev lite rörigt men de ja vill få fram är att du är superfin som du är och du måste stå på dig för du hjälper folk omedvetet och är så jävla GO!!
Kram på dig finis<3

2013-07-15 @ 21:19:54
Postat av: Hanna

Har alltid tänkt på och beundrat hur ärlig du är med vad du stoppar i dig, vilket får mig som lidit av ortodexi att kunna slappna av mer i mitt ät- och tränande. Så tack! Du är så fin så glöm inte det.

2013-07-16 @ 00:48:52
Postat av: Jonna

Du är vacker som du är du måste vara som du var de är knappast fel på dig det är. Fel på hur världen är idag !

2013-07-16 @ 21:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0