Ny blogg

KLICKA HÄÄÄÄR FÖR ATT KOMMA TILL MIN NYA BLOGG

Ladda ner Blogkeen och börja följa nattstad.se/sofiastroom och även de andra bloggarna ni läser så kommer ni alltid se varje gång någon skriver ett nytt inlägg. Jag älskar den appen för då håller jag koll på alla 208642 nya inlägg som skrivs, hahah då jag följer så många bloggar!

V a d t y c k e r n i ?

Nu är det såhär att jag har fixat iordningen en blogg på nattstad (klicka här) men jag byter ju inte om ni läsare inte skulle fortsätta att läsa. Anledningen till att jag byter är för att det inte känns som jag får ut något av att blogga här på blogg.se. Vad tycker ni, JA eller NEJ???

bbq +++

Linda kom till mig vid tolv och så hängde vi här och pratade ikapp våra liv. :)) Sen gick vi till hennes mormor och morfar för mat! Det blev grillat och åååh va gott det var!!! Elin kom med lite senare, så vi var återförenade för en stund♥ Nu är det bara jag och Ellan. Senare ikväll blir det myskväll med mammi<3

nattstad

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 6249904377"

food +++

Här kommer det sista inlägget om Danmark. För att sumera vår dagstripp med ett ord säger jag, amazing. Vi hade så roligt, alltså verkligen!! Åh vilka fantastiska vänner jag har. Sista vi gjorde innan vi gick på båten tillbaka var att äta middag på en restaurang som hette California. Alla tre beställde hamburage och den var väll helt okej, men inte dröm kanske. Men efter en lång dag var det väldigt gott med mat så den slank ner iallfall.

w i h t e p a r t y

Igår firade vi Julia och Matilda som fyllde 16 år dagen innan. Grattis igen flickor!!! Hade såå roligt. Verkligen en lyckad kväll! Temat var vitt så alla såg så sommarfina ut! Åt jätte god mat, lekte lekar och dansade. För min del kanske det blev lite mycket dans...... hahahah men jag hade så roligt iallafall!

H a p P y b i r t H a y

Tvillingarnas birthaday var igår så nu håller vi på och firar! :Dd

Onsdag

Mötte Tilda vid 10 imorse och gick på en promenad. Det blev lite mer än 8 km så det va skönt! Nu ska jag till Emilia och hjälpa till inför tvillingarnas kalas. Åh va det ska bli kul!!

19.21

Efter gymmet gick vi till maxi och köpte mat. Sen hem till Tilda:))) hängt här ända sen dess och ska snart till Fabbe och tjöta lite och hämta min moppe. Har hittills haft en jätte så dag!!
Hahahha älskar att jag tror att jag inte skulle få plats i spegeln om jag stog vanligt hahah

B e a c H

Vi skulle ju till en strand som hette Palm beach men jag ve inte riktigt vart vi hamnade. Vi cyklade jätte långt och det var ganska jobbigt då cyklarna inte hade några växlar alls hahaha... Men stranden vi hamnade på tillslut var ändå väldigt fin!! :Dd ååh va mysigt vi hade det. Åt lunch och badade där.

Sportlife

Mötte Matilda vi två vid sportlife och har precis tränat ett riktigt bra 1,5 timmars pass! Så skönt och äntligen röra på mig och träffa älskade Tilda igen <33

Fredrikshamn part 1

När vi kom fram till Fredrikshamn gick vi direkt till en turistbyrå, hyrde cyklar. Gratis! Man fick bara en nykel till cykellåset och sen när vi inte ville ha cyklarna mer så la vi bara in nyckeln i deras brevinkast, inga namn eller någonting behövdes. Så bra! Och jag fick som jag ville, att cykla :Dd  Vi skulle till Palm beach men vi kom aldrig fram, hahahh åkte helt fel.. Men vi kom ändå fram till en annan mysig strand! Bilder därifrån i nästa inlägg.

Danmark

Klockan ringde 5.50 och då kämpade vi oss upp. Jag, Iris och Linnea ska nämligen till Danmark idag!! Gick precis på båten för en dag i Fredrikshavn. Ska bli så roligt :D

Final

Det här var en rolig match. I <3 fotboll

grilla

Grillade hamburgare och kött. Har precis tryckt i oss det och nu är det VM-final. Woho, tagga XD Okej lol jag är inte världens fotbollsfan men det är ändå kul!!

Med iris

Jenny sov hos mig och imorse gick vi inte upp förens 12, det var så skönt!! Körde henne till bussen vid två och började städa lite. Tog sen brummsan till Iris och hämtade henne, nu är vi på maxi och köper lite mat. Ska åka till Fabbe och kolla matchen ikväll!

svensk sommar

Åh alltså vattnet var helt underbart att bada i!!! Måste varit många grader över 20. Så varmt!! När den svenska sommaren levererar sånt här fantastiskt väder då är den oslagbar. Hade det jätte trevligt med mina damer. Något av de roligaste var ju att vi äntligen fick träffa Jonna. Hon kom hem ifrån Grekland idag!!! Såå brun och fin.

Handlar

Innan vi åkte till havet gick vi in på maxi! Köpte med oss mat och sen åkte vi till Lökeberg. Emilia och Moa kommer med snart!! wiho :D

Yesterday

Igår fixade vi oss hos Moa och sen tog vi cyklarna till Emmy som hade 18 års fest. Åh grattis!! Hade så roligt:Dd nu kom jag precis hem och ska snart plocka upp Jenny så ska vi åka och bada.

pizza

Ingen orkade laga mat så satte in pizza i ugnen:)))) Nu ska vi åka hem!!! woho. Ska bara packa om väskan och sen åker jag och hämtar upp Emilia. Sen vidare till Moa :D

f r e d a g

Sista dagen här idag. Men innan jag och min bror åker hem måste vi hjälpa pappa med taket på vår andra stuga. Ska sätta igång snart så vi blir klara om ett par timmar iallfall!
Bilder ifrån igår.

Kvällsdopp

Har i princip inte gjort något alls idag förutom att typ äta och sova till och från. Så jag och mamma bestämde oss för att gå ner till havet för ett kvällsdopp. Så härligt!! Snart ska vi sätta på en film och sen sova. Godnatt<34

9/7-14

Igår efter bion sa vi hejdå till Iris och min kusin. Sen åkte jag och Erik och mötte mamma och pappa hos härliga familjen Hultman. Där spenderade vi flickor mestadels tiden ute med filtar och tända ljus på deras mysiga uteplats, medan killarna var inne och kollade på fotbollen. Ska bli tråkigt att åka hem imorgon, eftersom det är här ute på landet man träffar alla släktingar. Men det ska ändå bli skönt och komma hem till en dusch:DD:D och slippa springa på toa på utedasset, haahah..

+++

Jag brände mig verkligen i solen igår. Hahahha kunde knappt somna eftersom det gjorde så ont... typical svennebanan. Så idag ska jag nog inte ligga ute i solen lika länge XD Eller så ligger jag kvar här i soffan hela dagen. Min kära pingla åkte hem igår, så det är tråkigt.
Bilder ifrån Eriks födelsedag.
de tre bröderna
farbror christer och ingela

the fault in our stars

Åkte till Uddevallas nyöppnade biograf och kollade film. Jätte fräsht och fint! Vi såg babbabaaa.. The Fault In Our Stars (shockerXD). Den var jätte fin verkligen. Jag tog aldrig någon mascara när jag sminkade mig. Det gjorde jag rätt i, och som för dom flesta i bion så det föll några tårar ifrån mig med. Lite stelt att så många sitter och lipar men ah, se filmen om ni inte gjort det!

Västkusten<33

Vet inte sist jag badade såhär mycket! Så roligt!! Något som var extra kul var att spendera dagen med massa vänner och familj! Något mindre kul (inte ens oväntat) är att jag har bränt mig på ryggen och rumpan:))))) äh det hör väll till sommaren. Snart ska vi plocka upp min kusin Max och gå på bio!

Outfit

Hade på mig mina sköna shorts ifrån Gina och blus ifrån h&m igår. Shortsen är jätte slappa, använder dom som mjukisshorts hemma. Så det va ett kap XD

Stranden

Åh vilket lovely väder!!! Himlen är helt blå och vattnet är klart och skönt. Avnjuter en islatte på stranden med min bästavän, kan inte bli så mycket bättre.

h a p p y b i r t h a y b r o t h e r

Jag tyckte att vi skulle ha lite barnkalas tema, så vi körde på lite ballonger och fina tallrikar med spiderman och mimmi pig. Perfekt för min precis fyllda 19 åriga bror. Grattis igen!! :D:D Åt världens godaste smörgåstårta och sen choklad/jordgubbs tårta till efterätt. Åh tack faster Pernilla<33
farmor
Erik och jag hahaha

underbar kväll

Min kusin Tim har pratat om att vi måste ta den lilla båten för att åka ut och fiska!! Han fick som han ville, vi tog våra fashion flytvästar från 1970 och tog med lite fiskespön ner till vattnet. Satte oss i vår snabba 25 hästar båt och tuffade ut i havet. Jag var helt säker på att vi inte skulle få någon fisk. Men vi fick 14 st makrillar!! De bästa av allt var när solen gick ner vid tio och de började lysa en så fin orangefärg över himlen. Åh vilken underbar kväll.

breakfast +

Godmorgon♥ Satt precis och ute på altanen och åt frukost. Idag har solen vågat sig fram så jag är jätte glad! Ska snart gå ner till havet för att sola och bada. Senare idag blir det kalas för mig och min storebror som fyller år idag. (har inte haft kalas för mig än så jag firas med på ett hörn:p) Erik hämtar även upp Iris påvägen hit, woho :D

canon ef 50mm f/1.8

Jag är hel igen. Mitt förra objektiv gick ju i sönder och idag köpte jag äntligen ett nytt! :Ddddd iiiih så happy!!

Norge

Somnade i bilen och vakna upp i Norge. Hahaha åkte alltså spontant till Norge. Handlade i en norsk mataffär och nu är vi i Strömstad. Ska hitta något mysigt ställe och äta lunch.

Godaste jag ätit på länge!!!! Iris ska spara till dig<333 jätte salta

Morgonpromenad

Ställde klockan på halv nio och gick ut på en promenad med mamma och pappa. Det var väldigt skönt! Idag ska vi åka till Strömstad på en dagstrip:)

H & M - everything

Efter den goda maten och trevliga sälkapet hos mina kusiner åkte vi förbi hamnen. Det var helt stilla och fint. Solen tittade äntligen sig fram vid åtta tiden, kunde den inte kommit liiiite tidigare. jag som vill bli brun... Åh. får väll besöka solariumet snart.
kvällens outfit, allt ifrån h&m.

l u n c h

Idag var det jag och min kusin Tim som stog för lunchen. Det blev sallad med kyckling, bacon, melon, fetaost osvosv. Enkellt och fräscht. Ikväll ska vi åka till mina kusiner och äta grillat<33
 Pappa<3

fruit+++

Skulle börja dagen med en morgonpromenad vid 9. Men ingen väckte mig så jag sov till typ 11:)) satte mig ute på altanen efter frukosten med en tidning och en skål med granatäpple och jordgubbar. Nu mår man. Hoppas bara solen kommer fram snart.

Havet

Gick ner till vattnet och badade. Såklart skulle de börja regna. Svensk sommar<3:) vattnet var väldigt kallt, men jag kan äntligen säga att jag har badat iår iallfall XD det är så mysigt att äntligen vara här!!! Åh älskar detta stället.

7/4

Hugo fick agera som grillkung och till köttet åt vi sallad och morötter och potatis. Mmmmh så gott:))) hade verkligen så bra igår, världens underbaraste vänner. Ni är bäst.

Till landet

Packade på en kvart, vet inte ens vad jag har med mig. Hahahha det blev lite stressigt... Var ju tvungen att hinna till bussen. Jag ska alltså vara borta en vecka och jag har med mig huuur mycket som helst. Men vet inte riktigt vad. Men det ska verkligen bli så härligt och äntligen vara på landet.

Frukost

Käkade frukost ute på altanen och det var så sjukt varmt!!! Ska snart ta bussen till landet. Idag vill jag bara sola och bada, jag har inte badat i havet än så det vill jag verkligen göra!! Åååh ska bli så skönt och vara där ute

Yesterday

Igår påväg till tåget.
Efter matchen så tog vi tåget till mig, Tom, Kaiser och Phille åkte vidare efter en stund. Men vi andra grillade, spelade kubb kollade fotbollen och sjöng Singstar<23 har lite bilder ifrån kameran som kommer upp sen, har haft en jätte bra dag/natt iallfall :D

Resan slut

Förlorade matchen men jag tyckte vi ändå spelade bra! Trist men kvart i Partille cup är ändå stekXD hahah nej men ja,c tråkigt att det redan är slut. Uppehåll med handbollen och bästa säsong kommer se så annorlunda ut. Men mer om det då! Nu ska vi hem och grilla!

Påväg till heden

Hugo, Emma och Fabbe kom hem till mig vid typ tre. Nu är vi påväg till tåget, ska till heden! Vi ska spela kvartsfinal emot heid:)) heja.

Semester fika

Sista dagen på dagiset. Förutom alla tidiga morgonar har varit lite kämpigt så har jag haft det riktigt bra och mysigt! Jobbat med så härliga människor och barnen är för söta. Dessa tre veckor har inte varit slls så jobbiga egentligen, väldigt mysigt och skönt jobb. Nu har vi precis ätit paj pch glass för att mysa till det extra mycket sista dagen.

lindsay lohan

Ända sen jag kom hem ifrån jobbet har jag inte gjort något annat än att legat i soffan. Kollar på en liten dokumentär  serie om Lindsay Lohan, så bra!! Kan inte sluta kolla. Finns på kanal 5 Play! Borde egentligen kissa men de är en kort reklampaus nu så jag kände att jag borde uppdatera lite.. Inte så mycket av det idag haha. Imorgon är det jobb, sen match och en ska jag umgås med mina kära vänner. Vi hörs mera imorgon!

10:54

Igår vann vi sista matchen så det va gött:)) min gamla tränare Johanna körde sen hem mig och sen satt vi i bilen i typ 1-2 timmar och bara tjöta. <33 Fick sovmorgon idag, började 9 hahah... Nu känner jag att jag inte vill jobba mer, vill ha sommarlov på riktigt. Sova länge och inte behöva stressa på morgonen. Men det är ju näst sista dagen idag så ja det är skönt. Något annat som jag vill är att träffa Moa, min bästa bror har varit i Spanien i nästan två veckor. Hon kommer hem på lördag, iiiih!!! Längtar
<3333333

Condeco

Tar tillbaka att matchen emot Nigeria skulle bli kul. Hahah 1. Vi förlorade. 2. Jag sög. 3. Jag sög verkligen. Så ja ingen succé. Gick sen till condeco och hittade 4 bebbes. Det går jätte bra för mina gamla team mates så det är kul :Ddd

Heden

Tog fel på tiden med en timma, så sitter och kollar på minisarna ifrån Kungälv när dom spelar. Har samling om 5 nu iallfall så det är ju skönt! Ska möta ett lag ifrån Nigeria, så roligt!!

Jobb

Jobb 8-13, slutade precis och skyndade mig sen till tåget där jag sitter nu. Två matcher idag igen! Vi får se hur det går, förhoppningsvis går det bra! På tal om ingenting så åt jag nog den godaste kladdkaka jag någonsin ätit, skojar inte. Den va galen. Det finns för mycket fika i personalrummet.... Hahaha :///

Partille cup invigning

Invigning var inte jätte rolig. Vi gick efter ett tag, blev donken igen.... Alla följde lite spontant med hem till mig sen, nu har vi spelat med andra ord!!! Alltså det är så roligt!! Love it, upp imorgon klockan 7 för jobb. 3 dagar kvar sen är jag fri <333 be strong.

M to the A to the X

Vann andra matchen med woho :Ddd fixade mig med milo och sen kom Annie. Nu sitter vi i MAx i Ullevi och väntar på Iris och Amalia. Vi ska gå på partillecup invigningen!

16.31

Vann matchen!!! Haha dom va inte så bra XD Emilia mötte mig efter matchen och så gick vi och köpte cheese. Har snart samling till nästa match! Älskar att de börja regna precis. Sverige<334

Partille cup

Ska spela våra första matchar i Partille cup idag!!! Världen största handbollsturnering! Vi spelar alla våra matcher på hede. IIIH va kul! Inga andra 97or skulle vara med så jag ska spela med G 21, tror det är 96/95/94??? Gissar på att det är dom åldrarna iaf. Ska bli jätte kul! Första matchen möter vi Malta national team.... Låter stabilt hahah.