så mycket tankar

Godmorgon! Först vill jag bara säga hur tacksam jag är för alla fina ord ni skriver. Blir väldigt glad, för det finns så snälla människor. Men jag tror att det största problemet är att många av oss tjejer har en så dålig bild utav sig själv.

De flesta följer dom kontona på instagram, som ska vara "inspiration" eller Victoria secret modellerna, jämnför sig själva med det. Tror att man kan se ut exakt sådär. Om man svälter sig själv och börjar träna. Men de funkar ju inte så. Allas kroppar fungerar så olika, vissa tjejer är naturligt smala för dom har bra ämnesomsättning, dom kan trycka i sig pizza, cola, godis jätte ofta. Tränat en gång i sitt liv men ha enligt många den "perfekta kroppen". Men vad är egentligen den perfekta kroppen? 

Jag har aldrig följt ett sånt konto på instagram, för då sitter man där och suckar och tänker. Åååh tänk om jag oxå såg ut så... Och det klart att man kan sätta mål, men inte typ. Jag vill ha en kropp som Kenza. Sätt mer realistiska mål. Ta en före och efter bild på dig själv! jämnför bara med dig själv, igen annan. Och det kommer inte ta tre veckor och se skillnad. 
Mitt mål är att jag ska kunna se skillnad om jag kollar tillbaka ett år. På samma sätt jag gjorde igår, fast då ska jag inte bli ledsen som jag blev. Utan glad! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0