om jag ska va ärlig

va ärlig på detta fråga... men jag är 14 och tycker det är jätte kul med handboll. Jag är inte så bra på handboll men jag har ganska lätt för att lära mig. Men tycker du de är " försent " och börja i handboll trots min ålder.. för man måste ju börja tidigt om man verkligen ska bli duktig..
 
Jag börja ju spela handboll när jag var 8 år, har alltså spelat i typ 7 år? Jag tycker att när man är 12 år är de senaste man kan börja.. eftersom man är så efter alla andra i laget som redan kan de mesta. (så sjukt störande när nya kommer och förstör övningarna, eftersom de tappar bollar, kan inte passa, kan inga växlar, osvosv)
MEN om du har talang som du skriver och känner att de är värt och lägga ner mycket tid på träningen och träna mer än de andra i laget (mer löp och styrke träningän vad de redan är) så att du kommer i kapp dom i kondition oså.
 
Då tycker jag att det är värt, ska du börja i kungälv? Då är F98 väääääldigt duktiga, alltså dom är grymma de laget så de kan va svårt att komma ikapp dom, men åk och kolla på matcher så ser du på ett ungefär hur spelet funkar. Sen kan du ju alltid prov träna några gånger och se hur de känns, kommer nog ta minst ett år innan man har koll på de mesta. Vi spelar SM i Mimers nästa lördag 14.15 och 19.45 kom gärna och kolla!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0